Dziś jest:  Wtorek, 29 kwiecień 2025 r.
Do końca roku szkolnego zostało -6156 dni.
STRONA GŁÓWNA
O SZKOLE
HISTORIA
GALERIA


PLAN LEKCJI
W S O
KADRA
RECYKLING


PLAN LEKCJI
KRONIKA


PLAN LEKCJI

ARCHIWUM
ADMIN.


Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl


REGULAMIN KLASYFIKOWANIA, OCENIANIA I PROMOWANIA UCZNIÓW GIMNAZJUM im. ppłk. Wł. ZWIEJSKIEGO "JARUGI" w SADOWIU



Rozdział I  Rozdział II  Rozdział III  Rozdział IV  Rozdział V  Rozdział VI  Rozdział VII


Rozdział II - SPOSOBY SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

1. Ustala się system oceniania w stopniach według następującej skali:

a) stopień celujący - 6
b) stopień bardzo dobry - 5
c) stopień dobry - 4
d) stopień dostateczny - 3
e) stopień dopuszczający - 2
f) stopień niedostateczny - 1

2. Przy zapisywaniu ocen cząstkowych dopuszcza się stosowanie plusów i minusów.

3. Oceny semestralne i roczne winny być wyrażone pełnym stopniem przyjętej skali.

4. Oceniane są wszystkie elementy pracy ucznia ( zakres materiału, częstotliwość, zasady przeprowadzania) z uwzględnieniem specyfiki zajęć edukacyjnych:

a) Prace klasowe:

- obejmują materiał z określonego działu,
- liczbę ustala nauczyciel danego przedmiotu,
- termin ustala się z tygodniowym wyprzedzeniem.

b) Krótkie sprawdziany:

- obejmują węższy zakres materiału
- liczbę określa nauczyciel danego przedmiotu,
- przeprowadzane bez zapowiedzi.

c) Odpowiedzi ustne:

- minimum raz w semestrze,
- bez zapowiedzi,

d) Obserwacja ucznia, na którą składają się:

- aktywność i zaangażowanie,
- umiejętność komunikowania się,
- współpraca w grupie,
- poszukiwanie i wykorzystywanie informacji,
- rozwiązywanie problemów w sposób twórczy,
- rozwijanie osobistych zainteresowań.

e) Prace domowe - oceniane na bieżąco przez nauczyciela.

5. Ustalenia dodatkowe:

a) nauczyciel języka polskiego jest zobowiązany do przeprowadzenia w semestrze dwóch prac klasowych literackich oraz w ciągu roku przynajmniej jednego sprawdzianu językowego lub dyktanda,

b) nauczyciel języka obcego winien wśród ocen cząstkowych uwzględnić sprawdzanie osiągnięć uczniów w zakresie poszczególnych umiejętności:

- rozumienie tekstu czytanego,
- rozumienie tekstu słyszanego,
- sprawność językowo - gramatyczna,
- wypowiedź ustna na zadany temat.
c) jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może napisać prac klasowych wraz z całą klasą, to powinien uczynić to w terminie do dwóch tygodni od daty oddania sprawdzianu klasie lub w przypadku nieobecności z powodu choroby w terminie dwóch tygodni od powrotu do szkoły,

6. Ogólne kryteria wymagań na poszczególne oceny:

a) stopień celujący - wymagania wykraczające obejmują treści:

- znacznie wykraczające poza program nauczania,
- stanowiące efekt samodzielnej pracy ucznia,
- wynikające z indywidualnych zainteresowań,
- zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości dodatkowych,

b) stopień bardzo dobry - wymagania dopełniające obejmują pełny zakres treści określonych programem nauczania. Są to treści;

- złożone, trudne, ważne do opanowania w całym ciągu nauki przedmiotu,
- wymagające korzystania z różnych źródeł,
- umożliwiające rozwiązywanie problemów,
- użyteczne w życiu pozaszkolnym,
- zapewniające pełne opanowanie programu nauczania.

c) stopień dobry - wymagania rozszerzające obejmują treści:

- istotne w strukturze zajęć edukacyjnych,
- bardziej złożone, mniej przystępne niż elementy treści zaliczane do wymagań podstawowych,
- przydatne, ale nie niezbędne w opanowaniu treści zajęć edukacyjnych,
- użyteczne w działalności szkolnej i pozaszkolnej, w zakresie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej,
- wymagające umiejętności stosowania wiadomości w sytuacjach typowych znanych z lekcji i z podręcznika.

d) stopień dostateczny - wymagania podstawowe obejmują treści:

- najważniejsze w nauczaniu danych zajęć edukacyjnych,
- łatwe dla ucznia nawet mało zdolnego,
- o niewielkim stopniu złożoności,
- często powtarzające się w programie nauczania,
- dające się wykorzystać w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych,
- określone programem nauczania na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej,
- głównie proste, uniwersalne umiejętności, w mniejszym zakresie wiadomości.

e) stopień dopuszczający - wymagania konieczne obejmują treści:

- niezbędne w nauczaniu danego przedmiotu,
- potrzebne w życiu codziennym,
- wskazują na braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawach programowych.

f) stopień niedostateczny - otrzymuje uczeń, który nie opanował w minimalnym zakresie wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej danych zajęć edukacyjnych.


Odwiedziło nas już:
Kwiecień
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Imieniny:
Hugona, Piotra, Roberty

1.05 - Swięto Pracy
3.05 - Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja
26.05 - Dzień Matki



"Miłość jest pragnieniem, aby komuś coś dawać - a nie otrzymywać." - Bertolt Brecht (1898 - 1956)



MEiN
Kuratorium Kielce
Wychowanie PL
Interklasa
Profesor PL
Serwis internetowy Nauczyciel
Awans zawodowy
UG Sadowie
Witryna nauczycieli WF


ZESPÓŁ SZKÓŁ w Sadowiu
27-580 SADOWIE 94
pow. Opatów, woj. świętokrzyskie
tel. (fax) (0-15) 86 92 403
Zespół Szkół w Sadowiu 2006 - 2007
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
18.191.244.172
0.008